Thursday, June 4, 2009

dulu aku seorang guru

kepada rakan taulan dan mereka yang pernah menjadi anak muridku.

dengarlah rintihan hatiku.

aku berhenti kerja guru bukan aku tak sayang. tapi takdir hidupku sudah begitu.aku ingin bertemu kamu dan berurusan dengan kamu marilah kita berkomunikasi semula. terima kasih.

mengapa aku tiba-tiba tak betah menjadi guru. banyak faktor. aku sering menagis mendengar rintihan murid-muridku yang miskin susah dan banyak penyakit. begitu juga dengan rakan-rakanku yang sering dilanda hutang dan masalah keewangan. puas aku berfikir nak beri duit aku sendiri pun tak cukup. aku ingin menolong tapi bagaimana caranya. baiklah aku saja menjadi usahawan boleh tolong member dapat kerja dan dapat income. aku pun mencuba merawat segala orang yang aku jumpa. ditakdirkan Allah dan dengan izinnya sembuh mereka dan aku pun mula dapat upah. yang aku minta rm 10 mereka beri lebih. ada yang beri rm 50 akhirnya aku betul-betul jadi usahawan. buka kilang buat ubat. lepas tu aku pun hairan Allah memberi rezeki yang banyak. tapi setiap aku menolong orang rezeki aku pun tambah. demikianlah cerita.

5 comments:

  1. kita hanya merancang,tapi Allah udah menentukan..moga succes selalu

    ReplyDelete
  2. kalau rajin,nanti saya singgah klinik dr selalu ya..

    ReplyDelete
  3. terimakasih merespon.
    betul tu kita hanya merancang Allah menentukan. kena redha. yalah

    ReplyDelete
  4. wahai saudara-saudari marilah datang ke parit raja kita mesyuarat hal diri kita sendiri. terima kasih.

    ReplyDelete
  5. kepada yang ditakdirkan terjengah blog ini saya nak beritahu yang saya nak ke Kota KInabalu di Centre Point 12-14 Jun ini kalau dapat kenalan baru di sana alangkah seronoknya hidup di dunia ini. bagi yang sudi. terima kasih.

    ReplyDelete